Filmowanie stało się najlepszą formą pamiątki z ważnych wydarzeń i reklamą kolejnych edycji. Przykładem takich eventów są targi- imprezy branżowe organizowane regularnie. Właśnie ze względu na ich cykliczność i powtarzalność organizatorzy często decydują się na stworzenie ciekawego materiału filmowego, który będzie promocją na kolejne. Film z targów, podobnie jak z innych eventów, jest dość wymagający w nakręceniu. Wymaga doświadczenia i dużej wprawy pod względem operatorskim i reżyserskim. Wszystko co dzieje się na takich imprezach jest niepowtarzalne i spontaniczne. Poza tym, nie jest to profesjonalny plan zdjęciowy przystosowany do kręcenia materiału filmowego. Przede wszystkim to miejsce przystosowane i wygodne dla wystawców i zwiedzających. To ekipa filmowa stwarza sobie na czas nagrywania określone warunki.
Targom towarzyszą najczęściej chaos i zamieszanie. Filmujący muszą znaleźć sposób żeby odnaleźć się w panujących okolicznościach i wykonać swoja pracę na najwyższym poziomie. Umiejętności, szczególnie operatora kamery, są w takich sytuacjach kluczowe do stworzenia dobrego filmu. Za pomocą ciekawych i prawidłowych technicznie ujęć trzeba uchwycić odpowiednie momenty, znaczące dla tematu targów. A prawidłowe ujęcie to dobre światło, dobry kąt, dobra perspektywa, ciekawa kompozycja ujęcia. Dla przypomnienia- wszystko dzieje się „tu i teraz”, bez powtórek i poprawek, spontanicznie. Dobry film z targów wymaga ogromnego doświadczenia, wyczucia i oczywiście sprzętu.
Decydując się na wywiady i relację wystawców lub odwiedzających dochodzą kolejne wytyczne, o które trzeba zadbać. Przede wszystkim trzeba uzyskać czysty, wyraźny dźwięk wypowiedzi. Trzeba również przygotować się merytorycznie, znać temat targów i związane z nim pojęcia.