Film poradnikowy może niezwykle efektownie urozmaicić tradycyjne formy instruktażu. Tekst, nawet wzbogacony ilustracjami, mniej klarownie zaprezentuje dany przepis, zobrazuje montaż mebli czy wyjaśni zasady korzystania ze sprzętu elektronicznego. Film poradnikowy jest skuteczną, atrakcyjną i zrozumiałą alternatywą dla klasycznych instrukcji obsługi, prezentacji multimedialnych i broszur informacyjnych. Może być również animacją.
Film poradnikowy – zalety
Oryginalny pomysł w połączeniu z wysokojakościowym, profesjonalnym wykonaniem, gwarantuje atrakcyjną produkcję, która skutecznie wyróżni się wśród konkurencji. Film poradnikowy jest innowacyjnym narzędziem komunikacji marketingowej. Firma wykorzystująca niestandardowe rozwiązania, zyskuje opinię marki nowoczesnej oraz otwartej na najnowsze technologie i trendy. Dodatkowo film poradnikowy spełni funkcję promocyjną, skutecznie reklamując dany produkt, usługę lub całą firmę. Dystrybucja spotu może opierać się na internecie oraz znanych portalach społecznościowych, dzięki czemu umieszczenie video nie będzie wymagało dużych nakładów finansowych i czasu, jednocześnie gwarantując nieograniczony zasięg odbioru.
Produkcja filmu poradnikowego
Każda forma filmowa, niezależnie od rodzaju i czasu trwania, powstaje w trzech fazach. Pierwszy etap, preprodukcja, obejmuje całość prac organizacyjnych, przygotowawczych. Wyznacza się terminy realizacji, wykonawców oraz sporządza scenariusz niezbędny do dalszych działań. Produkcja dotyczy okresu trwania prac na planie zdjęciowym i kończy się ostatniego dnia, gdy zostaje uzyskany kompletny materiał gotowy do montażu. Postprodukcja jest finalnym etapem, kluczowym dla końcowego kształtu realizacji. Montaż wyznacza dynamikę i ogólną narrację produkcji, koryguje ewentualne błędy oraz poprawia kolorystykę i dźwięk. W tym czasie, na życzenie klienta, dodawane są różnego rodzaju efekty specjalne i triki filmowe, napisy, głos lektora, ścieżka dźwiękowa oraz zaawansowane grafiki komputerowe 2D i 3D.